Het Spaanse leven! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu Het Spaanse leven! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu

Het Spaanse leven!

Door: tessabergsma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Februari 2012 | Spanje, Salamanca

Buenos dias!

De eerste week in Salamanca is voorbij en het bevalt heel goed! Alles waar we ons eerst zo over verbaasden, zoals alle troep op de grond in barretjes, het vele en snelle praten, alles lopend doen en laat eten is nu al heel normaal. We hebben ons goed aangepast aan het Spaanse leven:). Afval op de grond gooien doe ik nu ook, hoe meer troep op de grond hoe beter het café namelijk is omdat er veel mensen zijn geweest.

De eerste paar dagen waren eigenlijk steeds hetzelfde. Elke ochtend Spaanse cursus en daarna appartementen bekijken.. 15 appartementen en 3 dagen later was er eindelijk een die aan onze eisen voldeed haha! We zitten nu midden in het centrum, naast de plaza mayor in een huis met 7 kamers, een grote woonkamer, 2 badkamers en een keuken met een enorme koelkast. Ik woon hier samen met Agnesa en een Nederlands, Italiaans, Belgisch, Zwitsers en Spaans meisje.

Gisteren hebben we ons eerste tripje gemaakt naar Valladolid, de hoofdstad van Castilla y Leon. Gelukkig was hier ook een ikea en heb ik eindelijk een deken!! Verder is het helaas ook hier heel koud, maar gelukkig schijnt de zon wel elke dag en is het lang niet zo erg als in Nederland;). Nog 1 week Spaanse lessen en dan beginnen de colleges.. Ik ben benieuwd of het supersnelle Spaans van de leraren een beetje te verstaan is. De tentamenstof is namelijk de stof uit de colleges en er zijn verder geen boeken. Gelukkig zijn deze tentamens pas in juni, dus is er eerst veel tijd voor andere dingen zoals tripjes naar Portugal en Ibiza en ‘botellones’. Dit zijn hier de Spaanse huisfeestjes voor Erasmus studenten! Nederland missen doe ik dus nog niet echt.. (behalve mijn lieve familie en vrienden natuurlijk;)).

Het adres is:
Calle de rua mayor 20, 3a
37002 Salamanca

& mijn Spaanse nummer: (0034) 603553586

Besos xxxx

  • 05 Februari 2012 - 13:10

    Eveilen:

    Leuk verhaal Tessa!! Vooral die foto voor Char is geweldig! haha

    xx

  • 05 Februari 2012 - 13:34

    Liselle:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt daar schat! Ik vind je kamer ook echt mooi, ik mis alleen ons tegeltje aan je muur!!!!!

  • 05 Februari 2012 - 13:53

    Jaap:

    Vertel je even wanneer je je tripjes gaat maken. Kom ik ook :-)
    Succes en veel plezier.

    p.s. Ik mis jou ook hoor

  • 05 Februari 2012 - 13:55

    Jaap:

    XxX

  • 05 Februari 2012 - 15:43

    Charlotte:

    Hahaha Tes heel erg bedankt voor de foto! Ik ga hem boven mijn bed hangen. Jammer dat je er niet naast staat te dansen trouwens.. Mis je! xx

  • 05 Februari 2012 - 16:10

    De Menckies.:

    Mooi dat je ons mist hahaha, wij missen jou ook hoor !!! Ola buenos dias !! Geniet ze en succes straks !!

  • 06 Februari 2012 - 20:59

    Jeannet:

    fijn te lezen dat je het naar de zin hebt. we blijven je volgen. heel veel plezier van ons allen. dikke kus!

  • 07 Februari 2012 - 21:02

    Heno:

    Nu je het spaanse leven proeft, kun je ook op zoek naar een knappe rijke en lange spaanse TORRO.
    Leuke fotos en fijn dat we zo ook een beetje in Spanje zijn met jou.
    liefs xxx

  • 10 Februari 2012 - 19:28

    Sonja:

    hey tessa ik kreeg de tip om je te gaan volgen in spain van mijn moeder. leuk om je zo te volgen.
    heel veel plezier xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Studeren in Salamanca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Me gustaaaa España

17 April 2012

Bezoek

21 Maart 2012

Madrid

21 Februari 2012

Colleges & carnaval

05 Februari 2012

Het Spaanse leven!
Tessa

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 13050

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 30 November -0001

Studeren in Salamanca

Landen bezocht: