Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: tessabergsma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Maart 2012 | Spanje, Salamanca

Hola:) Mijn laatste blog is alweer een maand geleden, de tijd gaat hier veeel te snel!! Als ik zou kunnen, zou ik de tijd nu even stop zetten want ik word gek bij het idee dat we over 2 weken al op de helft zitten:(! Inmiddels is de fulltime cursus Spaans afgelopen en ben ik erachter gekomen dat Spaans toch wel een stuk moeilijker is dan gedacht. Gelukkig genoeg tijd om te oefenen en een veel gesproken taal hier is ‘spanglisch’. Beetje engels en spaans door elkaar en je kan met iedereen praten haha!

Dit weekend ben ik naar Madrid geweest samen met Agnesa, Joanna, Gosia, Anna en Dominika (Poolse meisjes). We hebben in 3 dagen heel veel kunnen zien en doen (zie foto's;))! Echt een hele mooie stad en heel anders dan Salamanca. Er zijn bijna alleen maar toeristen en het is natuurlijk veel groter. Ook ben ik met Agnesa naar Real madrid – Malaga geweest, waar we spontaan hoogtevrees kregen. We zaten namelijk op de 1 na laatste rij en dat is nog wel een stukje hoger dan de euroborg. .;) Verder hebben we de zondag in ‘parque del retiro’ doorgebracht, met een oppervlakte van 1.5 km. Veel inwoners van Madrid gaan hier op zondag heen om te sporten, wandelen, varen op bootjes in het meer, picknicken en niks te doen. Dit hebben wij dus ook maar gedaan, met een fles rosé erbij!

Verder zijn we een tijdje geleden naar een feest geweest in een heel klein armoedig boerendorp hier vlakbij en hebben we een gala in een superluxe hotel met 3000 erasmus studenten uit heel Spanje gehad. Verder gaan de normale feestjes natuurlijk gewoon door en helaas ook de colleges.
Morgen komen Aniek en Eline op bezoek!=)

  • 21 Maart 2012 - 20:39

    Anneloes:

    Wat een leuke foto's zeg! Madrid is echt een leuke stad zo te zien, met gezellig gezelschap en een lekker zonnetje!!
    En kan me voorstellen dat spaans moeilijk is, joder haha! Maar zolang je je kan redden vind ik het al knap! ;)
    Geniet ervan lieverd!
    Kus

  • 28 Maart 2012 - 07:08

    Henoba :

    Hallo lieve Tessa,wat ziet het er allemaal gezellig uit en wat een leuke foto´s en ook zo veeeeel!! Echt leuk om je verslag te lezen. Leuk om te zien hoeveel plezier je hebt. Blijf lekker genieten. Liefs xxx

  • 12 April 2012 - 12:19

    Henoba :

    Moi Tessa
    Dit verslag kunnen we nu wel dromen maar goed je zult het wel druk hebben met leren en feesten, prima.
    We zullen Jaap Marga en Daan ook nog de groeten doen anders krijgen we scheve gezichten hahaha.
    Nog veel plezier en tot???????
    liefs en xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Studeren in Salamanca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Me gustaaaa España

17 April 2012

Bezoek

21 Maart 2012

Madrid

21 Februari 2012

Colleges & carnaval

05 Februari 2012

Het Spaanse leven!
Tessa

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 13052

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 30 November -0001

Studeren in Salamanca

Landen bezocht: