Bezoek - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: tessabergsma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 April 2012 | Spanje, Salamanca

Buenos dias!

De laatste 3 weken heb ik 2x bezoek vanuit NL gehad. Eerst kwamen Eline & Aniek op bezoek voor 5 dagen en de week erna Charlotte & Manon. Gelukkig passen er precies 3 matrassen op mijn kamer! We hebben vooral veel rondjes gelopen door Salamanca. Ook ik heb toen veel gezien wat ik nog niet eerder had gezien:)! Zo heb ik voor het eerst de kathedraal beklommen.. best slecht eigenlijk maar de tijd gaat hier zo snel!! Verder zijn we veel tapas en andere typisch Spaanse dingen zoals empanadas (gevuld deeg) en 'churros con chocolate' gaan eten. Natuurlijk ook veel op stap geweest in de vele leuke en goedkope kroegen hier. Zo betaal je vaak 4/5 euro voor een avond onbeperkt drinken, 1 euro voor shotjes die je ook vaak gratis krijgt, 4 euro voor meer dan een halve liter mix drank (met veel rietjes om het natuurlijk te delen;-)) en meestal niet meer dan 2 euro voor een bier- of wijntje. Uitgaan wordt hier ook gesubsidieerd door de overheid en elke nacht/ochtend worden alle straten schoongemaakt. Het is hier trouwens sowieso veel schoner dan in Nederland.

Gister was het 'lunes de aguas'. We wisten weer eens niet zo goed wat we moesten verwachten, maar het bleek een typisch feest van hier te zijn wat betekend dat iedereen bij elkaar komt op een plek, deze keer bij de rivier, om te eten en te drinken. En daarvoor waren alle winkels gesloten..;). Dit feest is een traditie in Salamanca om de hoeren te verwelkomen die na de Semana Santa weer terugkwamen in Salamanca... Verder zijn er hier veel vaker overdag typische feestjes, iedereen is dan verkleed en aan de drank. Vaak weten we niet wat het nou eigenlijk precies moet voorstellen, maar het maakt Salamanca wel gezellig! Daarna zijn we 's avonds samen met Manon & Charlotte, Agnesa en haar bezoek en Ruben en Javier tapas gaan eten in de 'calle van dyck'. Dit is de beroemde tapas straat van Salamanca, iets verder lopen dan normaal, maar alsnog maar 10 minuten haha! Ook dit is heel goedkoop.. 3 tapas en 1 drankje voor 4 euro. Vraag me toch af waar al mijn geld eigenlijk naar uit gaat.. Vanochtend zijn Manon en Charlotte helaas weer naar Groningen vertrokken. Vond het zo gezellig dat ze er waren, dat ik ze op de verkeerde bus heb gezet naar Madrid centrum i.p.v. vliegveld. Helaas hebben ze het toch net gered en moet ik ze weer 3 maanden missen:(.

Deze week moet ik ook maar eens beginnen met studeren.. lastig om te beginnen in dit ontzettend zware erasmus-leventje;). Over 2 week gaan we met 3000 spaanse erasmus studenten (waarvan 100 uit salamanca) naar Ibiza voor een week! Daarna komen mijn ouders en broertje op bezoek, 3 dagen later Kim en Anneloes en dan beginnen de tentamens alweer! Maar ik vind het nog steeds elke dag leuk hier en geniet van alles van de Spaanse cultuur!

Verder heb ik niet veel te vertellen, maar nog wel wat foto's om te laten zien =).

Liefs vanuit Salamanca. xxx

• 17 April 2012 - 14:39

Charlotte & Manon:

Goed en uitgebreid verslag dit, voor meer informatie kunnen jullie bij ons terecht!

• 17 April 2012 - 14:41

Charlotte En Manon:

En je bent ook nog vergeten te vermelden dat je ons op de verkeerde bus hebt gezet. Thanks schat;)

• 17 April 2012 - 15:01

Tessa Bergsma:

Hahahahah ;)

• 17 April 2012 - 15:27

Tessa Bergsma:

Speciaal voor jullie (en de rest die graag meer wil lezen) aangepast schatjes ;).

• 17 April 2012 - 15:41

Charlotte En Manon:

Yeah!!

• 17 April 2012 - 15:45

Marga Jaap En Daan:

Wat erg allemaal....:)ik verheug me op dat ontbijtje
    Tessa jij bent toch zo goed met bussen hoe krijg je t voor elkaar.

• 19 April 2012 - 16:50

Heno:

Het ziet er echt al heel erg gezellig uit,zijn een beetje jaloers en balen er van dat we niet met je ouders mee kunnen,huil huil. We gaan kijken of we dit verhaal ook uit ons hoofd kunnen leren,hahaha. Lieve Tessa succes met leren en niet vergeten te genieten van alle mooie dingen. Je moet het aangename met jet nuttige combineren!!!!! Maar daar heb je vast geen problemen mee. Lieve meid tot skyps. Liefs van ons.xxx

• 29 April 2012 - 15:55

Daan:

Samen met Daan, Linet en wij op je site gekeken, nou ja foto's want verhaal zit vast in je hoofd. :);)

• 29 April 2012 - 15:57

Ons is Heno ^

• 06 Mei 2012 - 14:01

Heno:

Lieve Tessa bedankt voor je kaart,erg leuk. Zijn heel benieuwd naar je verhaal over Ibiza:). Horen ook graag de pittige kant ;) haha.
    Liefs xxx

• 17 Mei 2012 - 10:58

Tante Chris:

Hallo Tessa,
    Hoe is het met de Fam. laat je ze wel
    genieten??
    Nu wat het weer betreft zit dat wel goed.
    Hier is het nog steeds BereKoud,op de Fiets moet je handschoenen aan hebben.
    Lieve groetjes van Tante Chris

• 22 Mei 2012 - 18:44

Tessa:

Hoi!
    Ja tuurlijk, was gezellig hoor!
    5 dagen geleden nog handschoenen aan en nu zeker in badpak in de tuun haha. Alles goed bij jullie?
    Liefs