Me gustaaaa España - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu Me gustaaaa España - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Tessa Bergsma - WaarBenJij.nu

Me gustaaaa España

Door: tessabergsma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Mei 2012 | Spanje, Salamanca

Hoi!

Alweer een tijdje geleden! Inmiddels ben ik naar Ibiza geweest, zijn papa mama en Daan op bezoek geweest en vanochtend is Anneloes vertrokken! En nu moet ik eindelijk maar eens gaan beginnen met leren voor de tentamens.. maar helaas is dit nogal moeilijk met 30 graden buiten =(. Heb nog 2 tentamens en dan kom ik 12 juni alweer naar Nederland. Nog 2 weken….. het is echt waar dat de tijd vliegt als je het leuk hebt!!!!!

Ibiza was super leuk, de heenweg begon goed met een feest op het dek van de boot met een live band en een zwembad. De eerste dag zijn we naar een eiland vlakbij Ibiza geweest: Formentera. Dit was nog mooier en tropischer dan Ibiza met allemaal leuke strandjes en blauwe zeeën en palmbomen. Heb het hele eiland gezien omdat we de hele dag op pad waren met scooters. Ik durfde zelf niet te rijden en helaas was mijn Spaanse chauffeur ook niet zo goed, waardoor we gevallen zijn en ik nóg meer schaafwonden erbij heb gekregen. Heb al een hele verzameling. Ben hier niet minder onhandig geworden dus=(. Verder hadden we smiddags beachpartys en savonds gingen we naar verschillende grote discotheken met elke avond een ander thema: Schoolparty, white and foam party en sexy pyama party. Het enige nadeel van deze vakantie was de terugreis die 18 uur lang duurde… op de boot hadden we geen zitplek en de bus was veel te krap voor lange Nederlandse benen. Maar verder was het super leuk om met een groep erasmus studenten uit Salamanca en 3000 studenten uit andere Spaanse steden een weekje te feesten en zonnen!

Met papa, mama en Daan ben ik eerst 4 dagen in Madrid geweest. Jaapie houdt erg van plannen en gids spelen, dus we hebben geloof ik geen straat van de stad gemist! In ieder geval veel meer gezien dan de 1e keer Madrid met vriendinnen haha. We zaten in een beetje gek appartement, maar gelukkig wel in het centrum. Ook zijn we hier het lekkerst uit eten geweest tot nu toe, en dat voor maar 7 euro per persoon met een 3 gangen menu, drinken en toetje. Deze ‘menu del dias’ zijn overal in Madrid en Salamanca! Daarna zijn we met een huurauto vertrokken naar Salamanca voor 2 dagen en hier heb ik de gids-rol overgenomen.

En toen was het laatste bezoek alweer zover…. Anneloes kwam voor 5 dagen langs! We hebben superveel gedaan: stad bekeken, geshopt, gezonnebaad, gewaterfietst op de rivier, de kathedraal beklommen, in het toeristentreintje geweest en natuurlijk zijn we ook het Spaanse nachtleven in gegaan! Waren 5 hele gezellige dagen=). Vond het heel leuk om bezoek te krijgen van iedereen en nu het einde dichtbij komt en ik alleen nog maar tentamens in het vooruitzicht heb én het in Nl ook mooi weer is, heb ik ook wel weer een beetje zin om terug te gaan en iedereen weer te zien! Gelukkig heb ik maar 2 tentamens omdat ik 2 andere vakken al afgesloten heb… tot snel dus! Nos vemos pronto!

XXX

  • 26 Mei 2012 - 21:42

    Rudy En Grietje:

    Wat gaat de tijd snel ja. Maar mooi dat je het zo naar je zin hebt. Wij vinden het ook leuk om zo op de hoogte te worden gehouden. Je hebt het druk dus we komen maar niet meer langs hahaha. Succes met je tentamens !! Liefs van ons 4.

  • 27 Mei 2012 - 22:23

    Jaap:

    Tessa bedankt/graag gedaan, ook wij hebben genoten! En ja, bij licht overdag zie je nu eenmaal meer dan bij nacht in het donker ;-) Ook in Madrid.

  • 30 Mei 2012 - 15:21

    Heno:

    Hoi Tessa
    Nou doe nog even je best op de 2 laatste tentamens en we kunnen niet wachten tot we je weer zullen zien.
    Dus tot snel in Groningen.
    Liefs en xxx heno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Studeren in Salamanca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Me gustaaaa España

17 April 2012

Bezoek

21 Maart 2012

Madrid

21 Februari 2012

Colleges & carnaval

05 Februari 2012

Het Spaanse leven!
Tessa

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 2746
Totaal aantal bezoekers 13050

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 30 November -0001

Studeren in Salamanca

Landen bezocht: